مخفی کردن نوزاد

مشاوره حقوقی وکیل دات کام

مخفی کردن نوزاد

۱,۰۶۸ بازديد

هرگاه نوزادی متولد ‌‌‌‌می‌شود دارای والدینی ‌‌‌‌می‌باشد که وظیفه دارند از حقوق او دفاع کنند. نوزادان متولد شده در واقع کودکان و نوجوانان آینده این سرزمین هستند و حفظ حقوق آن‌‌‌‌‌ها امری مهم ‌‌‌‌می‌باشد. طبق قانون هرگونه تعرض به حریم آن‌‌‌‌‌ها جرم بوده و همه ‌‌‌‌می‌بایست در جهت رشد آن‌‌‌‌‌ها تلاش نمود. اما در برخی موارد به حقوق نوزادانی که از سرمایه‌‌‌‌‌های جامعه به حساب ‌‌‌‌می‌آیند تعرض ‌‌‌‌می‌شود که در این مورد قانون بسیار حساس بوده و برای افرادی که مرتکب این گونه اعمال شوند مجازات تعیین کرده است. یکی از مواردی که ‌‌‌‌می‌توان آن را تعرض به حقوق نوزادان تلقی کرد مخفی کردن نوزاد ‌‌‌‌می‌باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص جرم مخفی کردن نوزاد توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : مخفی کردن نوزاد

جرم مخفی کردن نوزاد

مخفی کردن ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د یکی از اعمال ناپسندی است که در قانون کشور ما منع گردیده و جرم به حساب ‌‌‌‌می‌آید. مخفی کردن ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د به این معناست که فردی ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د متولد شده دیگران رامخفی نموده، ‌‌‌‌می‌دزدد و یا آن ‌را متعلق به مادر دیگری قلمداد ‌‌‌‌می‌نماید. اگر بخواهیم مفهوم این جرم را به طور ساده‌‌‌‌‌‌‌تری بیان نماییم ‌‌‌‌می‌بایست بگوییم مخفی کردن ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د در واقع به معنای عدم تحویل آن‌ به پدر و مادرش ‌‌‌‌می‌باشد. به عنوان مثال مادری برای وضع حمل به بیمارستان مراجعه ‌‌‌‌می‌کند و ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د خود را در آنجا به دنیا ‌‌‌‌می‌آورد، اما پرستار ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د را به او تحویل نمی‌دهد و آن‌ را مخفی ‌‌‌‌می‌کند که در این صورت عمل او جرم به حساب ‌‌‌‌می‌آید و طبق قانون مجازات خواهد شد.

مجازات جرم مخفی کردن نوزاد چیست‌‌‌‌‌‌‌ ؟

در خصوص جرم مخفی کردن ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د مجازات مشخصی در قانون مجازات اسلامی تعیین گردیده است که در خصوص مجرمین اعمال ‌‌‌‌می‌شود. این مجازات به شرح زیر ‌‌‌‌می‌باشد:

  • چنانچه فردی ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د دیگری را مخفی کرده و به او تحویل ندهد، ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د را بدزدد و یا او را متعلق به مادر دیگری قلمداد کند به شش ماه تا سه سال حبس محکوم‌ خواهد شد.
  • اگر ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د مخفی شده مرده باشد فرد مجرم به پرداخت صد هزار تا پانصد هزار ریال جریمه نقدی محکوم‌ ‌‌‌‌می‌گردد.

نحوه شکایت از جرم مخفی کردن نوزاد

برای شکایت از جرم مخفی کردن ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د والدین یا شاکی ‌‌‌‌می‌بایست از فرد مجرم در دادسرا شکایت نمایند. برای انجام این کار‌‌‌‌ کافیست شاکی شکواییه‌‌‌‌‌‌ای را علیه مجرم تنظیم نموده‌‌‌‌ و به دادسرای محل وقوع جرم تحویل دهد. پس از تحویل شکواییه دادسرا تمام جوانب پرونده را ‌‌‌‌می‌سنجد و اگر جرم مخفی کردن ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د اتفاق افتاده باشد پرونده را برای دادگاه کیفری ‌‌‌‌می‌فرستد تا در آنجا مجازات مجرم تعیین گردد.

سوالات متداول

مخفی کردن ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د به چه معناست‌‌‌‌‌‌‌ ؟

مخفی کردن ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د در واقع به معنای تحویل ندادن ‌او به والدینش است که جرم محسوب ‌‌‌‌می‌شود و توضیحات کامل‌‌‌‌‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

مجازات حبس مخفی کردن ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د چقدر است‌‌‌‌‌‌‌ ؟

مجازات حبس مخفی کردن ‌‌‌‌‌‌‌نوزا‌د شش ماه تا سه سال حبس است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مخفی کردن نوزاد، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مخفی کردن نوزاد پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

لحظه به لحظه همراه شماییم

 

 

 

 

 

منبع : مخفی کردن نوزاد

خواص بادرنجبویه

بادرنجبویه در فصل تابستان در میان ماه های تیر و مرداد گل می دهد. گل های این گیاه در ابتدا زرد کمرنگ ، سپس سفید و در نهایت به رنگ بنفش تغییر می کند. ساقه های بادرنجبویه چهار گوش و به صورت راست می باشد و کاملا پوشیده از کرک های ریز است.

بادرنجبویه گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند ، به همین جهت خلاصه ای از خواص بادرنجبویه را برایتان جمع آوری کرده ایم.

کاهش درد قولنج نوزادان

قولنج نوزادان یک بیماری شایع می باشد که در چهار ماه اول زندگی رخ می دهد. برای درمان این عارضه می توان از بادرنجبویه کمک گرفت. این گیاه دارای خواص آرام بخش و تسکین دهنده می باشد و برای کاهش درد قولنج نوزادان بسیار موثر می باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.